Potencjalne nowe regionalne porty lotnicze w Polsce (j. angielski)

Koszalin-ZegrzeArtykuł Adama Fularza, niezależnego eksperta i analityka transportu, dostępny tylko w wersji angielskiej (autor publikuje w czasopismach zagranicznych), omawia potencjalne możliwości wykorzystania lotnisk powojskowych w Polsce dla rozwoju komunikacji lotniczej. Wśród wymienianych lokalizacji, znajduje się lotnisko w Zegrzu Pomorskim. Według autora Koszalin “jest już dość zaawansowany w jego próbach ożywienia jego regionalnego portu lotniczego” (Koszalin is already quite advanced in its attempts to revive its regional airport…), podczas gdy np. w Słupsku “brak know-how (wiedzy – dop. red.), aby wskrzesić swoje lotnisko” (Slupsk lacks know-how to revive its airport…).

Adam Fularz zwraca również uwagę na potrzebę nowych regulacji prawnych, umożliwiających swobodny rozwój małych, lokalnych portów lotniczych i likwidację wielu biurokratycznych przeszkód.

POTENCJALNE NOWE REGIONALNE PORTY LOTNICZE W POLSCE (angielski) – cały artykuł

Adam Fularz prowadzi swój blog na Salon24.

Adam FULARZ, edukację odbył w RFN (European University Viadrina) i we Francji (Université de Metz). Studiował International Business Administration (Internationale Betriebswirtschaftslehre) oraz Sciences de Gestion. Praktykę zawodową odbył w Międzynarodowej Unii Kolei (International Union of Railways, Union Int. des Chemins de fer, Paris), gdzie pracował nad raportem o wpływie dyrketyw Unii Europejskiej na rynki kolejowe (Report in the impact of EU Directives in the Central and Eastern European Countries).

Naukowo specjalizuje się w restrukturyzacji przedsiębiorstw kolejowych i posiada dorobek naukowy w tym zakresie. Pracę dyplomową (tytuł Maître des Sciences de Gestion) obronił na Université de Metz w 2002 roku. Tytułem pracy dyplomowej była aplikacja dyrektyw europejskich i konkurencyjność na kolejach w krajach Europy Środkowo- Wschodniej – tytuł oryginalny « L’application des Directives Européennes et la compétitivité des entreprises ferroviaires des Pays d’Europe Centrale et Occidentale (PECO) ». Kolejny dyplom (Dip. Kfm.) uzyskał na Uniwersytecie Europejskim Viadrina w 2005 roku pisząc pracę o mechanizmach konkurencji na kolejach.

Adam Fularz mówi biegle po angielsku, niemiecku, francusku, nieco słabiej po hiszpańsku i rosyjsku. Jego hobby to dalekie podróże i gra na instrumentach perkusyjnych. Kawaler, wiek 26 lat. Aktualnie przebywa w Wielkiej Brytanii. Zajmuje się teorią regulacji rynków, zawodnością rynków, ekonomiką miejską i regionalną. Sam określa się, jako wolnorynkowiec, ekonomista szkoły ordoliberalnej, obyczajowy socliberał. Motto: “Uparcie odmawiają studiowania ekonomii i odrzucają miażdżącą krytykę programów socjalistycznych przez ekonomistów, gdyż w ich oczach ekonomia będąca teorią abstrakcyjną, jest zwykłym nonsensem” (L. von Mises, Mentalność antykapitalistyczna).

Serdecznie dziękujemy panu Adamowi Fularzowi za wyrażenie zgody na przedruk artykułu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.