31
Jul

Obecny układ komunikacyjny Koszalina z widocznym zarysem pierścienia zewnętrznego wokół miasta. (Google Maps)
Obecny układ komunikacyjny Koszalina z widocznym zarysem pierścienia zewnętrznego wokół miasta. (Google Maps)

Prezydent Mirosław Mikietyński i marszałek województwa zachodniopomrskiego Władysław Husejko, podpisali w sobotę 25 lipca wstępną umowę na realizację zadania komunikacyjnego pod nazwą: “Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalina – I etap odcinek od ulicy Gnieźnieńskiej do ulicy BoWiD”.

Na zewnętrzny pierścień komunikacyjny Koszalina składają się istniejące już ulice: Jana Pawła II – Orląt Lwowskich – Traugutta – 4 Marca, a także Słowiańska i Przemysłowa, oraz projektowane przedłużenia ulic: 4 Marca (od Gnieźnieńskiej do Połczyńskiej), Słowiańskiej (przez Lechicką do Szczecińskiej), Szczecińskiej (przez BoWiD do Morskiej) oraz Morskiej (do Władysława IV).

Umowa przewiduje skomunikowanie w pierwszym etapie tej części pierścienia zewnętrznego, która przebiega od ulicy Gnieźnieńskiej do BoWiD, co pozwoli na połączenie dwóch dróg krajowych: Nr 6 i Nr 11 z ominięciem dróg w obszarze centrum miasta.

Początek realizacji projektu przypadnie prawdopodobnie na drugie półrocze 2009 roku, a jego zakończenie przewidywane jest na 2012 rok. Całkowity koszt wyniesie 50 mln zł, przy dofinansowaniu z około 50 proc. z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Pierścień zewnętrzny często jest mylony z obwodnicą Koszalina, jednak obwodnicą nie jest (spełnia jedynie rolę “obwodnicy” odciążającej ruch śródmiejski). Obwodnica drogowa z prawdziwego zdarzenia będzie realizowana po 2013 roku w ramach przebudowy dróg Nr 6 (wschód-zachód) i Nr 11 (północ-południe) na drogi ekspresowe (S-6 i S-11). (kw)

Be Sociable, Share!
Category : Drogi i ulice / Home / Inwestycje miejskie / Inwestycje unijne / Komunikacja / Rozwój

Comments

Henryk Recław 12/11/2010

To dobra decyzja Prezydenta Miasta pana Mikietyńskiego i Marszałka pana Husejki w sprawie rozpoczęcia budowy małej obwodnicy. Dobrze byłoby jednak, gdyby Panowie wzorem Poznania zadbali o realizację dużej obwodnicy – docelowej S11, tak, aby jak najszybciej połączyć szybką trasą Koszalin – Mielno z Poznaniem i dalej ze Śląskiem, tworząc arterię nowoczesną, wygodną i bezpieczną.

Henryk Recław 12/11/2010

To dobra decyzja Prezydenta Miasta pana Mikietyńskiego i Marszałka pana Husejki w sprawie rozpoczęcia budowy małej obwodnicy. Dobrze byłoby jednak, gdyby Panowie wzorem Poznania zadbali o realizację dużej obwodnicy – docelowej S11, tak, aby jak najszybciej połączyć szybką trasą Koszalin – Mielno z Poznaniem i dalej ze Śląskiem, tworząc arterię wygodną i bezpieczną.

Dodaj komentarz