London taxi w Koszalinie
Słynna londyńska taksówka na ul. Bogusława II, nazywana hackney carriage (hackney cab) lub po prostu London taxi. W Koszalinie występuje w roli jeżdżącej reklamy. Jak wiadomo wszystkie taksówki w Londynie muszą być takie same, jest to warunek otrzymania licencji, podobnie jak to, że przed jej otrzymaniem trzeba spędzić trzy lata na poznawaniu miasta. Model samochodu zmienia się wraz z upływem czasu, ale zawsze jest to 4-drzwiowy sedan o nadwoziu przypominającym kombi, przystosowany do transportu pięciu pasażerów, zawsze w kolorze czarnym (stąd też często używana nazwa: black cabs) oraz małym promieniu skrętu umożliwiającym wjazd na małe rondo przed londyńskim hotelem Savoy.
Koszalińska taksówka londyńska to model Austin FX4 produkowany w latach 1958–97 (łącznie wyprodukowano 75 tys. szt.), zastąpiony obecnie przez model TX4 produkowany od 2007 roku. Ten rocznik produkcji (przypuszczalnie 1989-1990) wyposażony był w silnik wysokoprężny Nissan TD27 i uchodził za najlepsza wersję całego modelu.
W Wielkiej Brytanii tylne tablice rejestracyjne mają kolor żółty, przednie są białe. Każda cyfra i litera ma swoje znaczenie i dostarcza wielu informacji o pojeździe. Taksówka na zdjęciu ma numer rejestracyjny G 412 VYR i tu już mamy pierwszą informację – tego typu oznaczenia (Y999 YYY) stosowano w latach 1983-2001. Poszczególne człony oznaczają: G – rok produkcji (pomiędzy sierpniem 1989 a lipcem 1990); 412 – losowo wybrane cyfry; V – losowo wybrana litera; YR – miejsce rejestracji, prawdopodobnie hrabstwo Yorkshire (północno-wschodnia Anglia), miejsce rejestracji – Beverley. Oznacza to, że mogła być lokalną taksówką, niekoniecznie londyńską, ale i tak ten typ kojarzony będzie zawsze z London taxi.