Samorządy w erze dynamicznego rozwoju lotnictwa

HubOddziaływanie ekonomiczne portów lotniczych składa się z kilku następujących czynników: wpływ bezpośredni (czyli miejsca pracy i przychód, stworzone w wyniku działalności operacyjnej lotniska), wpływ pośredni (miejsca pracy i przychód, wytworzone w wyniku świadczenia usług dla lotniska i dostaw towarów dla niego), wpływ wynikowy (miejsca pracy i przychód, wytworzony w wyniku wydawania dochodów pracowników zatrudnionych w firmach powstałych w wyniku oddziaływania bezpośredniego i pośredniego lotniska) oraz mający największe znaczenie wpływ katalityczny, czyli miejsca pracy i przychód wytworzone w gospodarce całego regionu poprzez szeroką rolę lotniska we wspieraniu produktywności przedsiębiorstw i sprzyjaniu napływowi nowych inwestycji oraz zwiększeniu ruchu turystycznego.

SAMORZĄDY W ERZE DYNAMICZNEGO ROZWOJU LOTNICTWA – cały artykuł

CZYTAJ:

•  W Polsce działa tylko 12 portów lotniczych.
•  Potencjalne nowe regionalne porty lotnicze w Polsce (język angielski).
•  Próby reaktywacji portów lotniczych w Polsce północnej – cały artykuł
•  Temat “Lotnisko w Zegrzu” na forum dyskusyjnym.
•  Informacje lotnicze z Koszalina.

Adam FULARZ, edukację odbył w RFN (European University Viadrina) i we Francji (Université de Metz). Studiował International Business Administration (Internationale Betriebswirtschaftslehre) oraz Sciences de Gestion. Praktykę zawodową odbył w Międzynarodowej Unii Kolei (International Union of Railways, Union Int. des Chemins de fer, Paris), gdzie pracował nad raportem o wpływie dyrketyw Unii Europejskiej na rynki kolejowe (Report in the impact of EU Directives in the Central and Eastern European Countries).
Specjalizuje się w restrukturyzacji przedsiębiorstw kolejowych i posiada dorobek naukowy w tym zakresie. Pracę dyplomową (tytuł Maître des Sciences de Gestion) obronił na Université de Metz w 2002 roku. Tytułem pracy dyplomowej była aplikacja dyrektyw europejskich i konkurencyjność na kolejach w krajach Europy Środkowo- Wschodniej – tytuł oryginalny „L’application des Directives Européennes et la compétitivité des entreprises ferroviaires des Pays d’Europe Centrale et Occidentale (PECO)”. Kolejny dyplom (Dip. Kfm.) uzyskał na Uniwersytecie Europejskim Viadrina w 2005 roku pisząc pracę o mechanizmach konkurencji na kolejach.

Dziękujemy panu Adamowi Fularzowi za zgodę na przedruk artykułu.

6 thoughts on “Samorządy w erze dynamicznego rozwoju lotnictwa

  • 20 stycznia 2011 o 20:14
    Permalink

    Dyskusja nt. lotnisk toczy sie od bardzo dawna, ale ignorancja w tej materii jest porażająca. Kiedyś sam dałem sie wpędzić w ślepą uliczkę dywagacji nt. opłacalności lotniska zakładając, że musi ono byc “dochodowe”, tzn. wpływy z biletów muszą pokryć koszty utrzxymania. Tymczasem Adam Fularz, wykształcony na Zachodzie zwolennik wolnego rynku, liberał gospodarczy i niezalezny ekspert twierdzi, że coś takiego jak opłacalnośc lotniska należy rozpatrywać co najmniej w 4 aspektach.
    Bardzo ciekawy artykuł

    Odpowiedz
  • 21 stycznia 2011 o 10:07
    Permalink

    3,5 mln mieszkańców na jedno lotnisko – poziom rumuński. W Niemczech 1,5 mln mieszkańców na lotnisko. A u nas kłótnie czy reaktywować niedużym kosztem powojskowe lotnisko na środkowym wybrzeżu, na które co roku przybywa 1,5 mln ludzi w lecie.

    Odpowiedz
  • 22 stycznia 2011 o 11:18
    Permalink

    [quote name=”jan-es”]3,5 mln mieszkańców na jedno lotnisko – poziom rumuński. W Niemczech 1,5 mln mieszkańców na lotnisko. A u nas kłótnie czy reaktywować niedużym kosztem powojskowe lotnisko na środkowym wybrzeżu, na które co roku przybywa 1,5 mln ludzi w lecie.[/quote]

    [b]O to przecież chodzi, żeby nie budować infrastruktury na Pomorzu, która może wzmocnić region ekonomicznie i gospodarczo. Już o to zadbają nasi “sąsiedzi” zza zachodniej granicy, którzy tylko czekają na “integrację” z niemiecka macierzą. Gazety należą już do nich, banki takoż samo, część skundlonej tzw. “klasy politycznej” ma za sobą stypendia od fundacji niemieckich, zdolna młodzież pojechała zbierać buraki i podcierać dupy Niemcom seniorom w charakterze opiekunek, port w Śwonoujściu trzeba zablokować rurą prusko-ruską bo właśnie rozbudowuje sie port w Rostocku, drogi na Pomorzu w rozsypce poza rokadową S-3 przebiegającą wzdłuż granicy (jeszcze) z niemiecką ojczyzną, pieniędzy na drogi nie będzie , bo Pomorze środkowe ma być odcięte komunikacyjnie od Polski dopóki nie wkroczy Deutsche Bahn itd. Więc jakie tam lotnisko, które naprawdę tworzy ogromną szansę rozwoju Pomorza środkowego? Nie można do tego dopuści, juz oni to załatwoią rękami agentury w Polsce, róznych pseudpolityków bez charakteru, wiedzy i wyobraźni , którzy stali sie politykami tak jak w Polsce staje sie politykiem – przez nadstawienie doopppy. Oj doczekacie wy się gniewu tego upokorzanego narodu![/b]

    Odpowiedz
  • 22 stycznia 2011 o 12:55
    Permalink

    stryjek Zdzisiek zapomniałeś o masonach i cyklistach 🙂

    Odpowiedz
  • 22 stycznia 2011 o 15:34
    Permalink

    [quote name=”Apfelbaum”]stryjek Zdzisiek zapomniałeś o masonach i cyklistach :-)[/quote]

    [b]Poczytaj Apfelbaum swoją ulubioną Gazetę Wyborcza z wczorajszego dnia i przestań rżnąć głupa.[/b]

    [quote]Lobby masonów wywiera wpływ na kluczowe decyzje w polityce, biznesie i wymiarze sprawiedliwości Francji – twierdzi tygodnik “Le Point”. Według gazety, do lóż wolnomularskich należą niektórzy ministrowie i jeden z doradców prezydenta Nicolasa Sarkozy’ego.
    – Czy ta przynależność ministrów do masonerii jest problemem? – zastanawia się “Le Point”. – Nie byłaby nim, gdyby nie to, że większość tych wysoko postawionych decydentów, odpowiedzialnych za interes publiczny, neguje z wielką energią swoją przynależność – odpowiada tygodnik.

    “Le Point” przytacza przykłady, w których można dopatrzeć się współdziałania członków lóż masońskich. Według tygodnika, chodzi m.in. o wyrok sądu z 2008 roku, który nakazał wypłacenie przez państwo gigantycznego odszkodowania znanemu biznesmenowi i politykowi Bernardowi Tapiemu, podejrzewanemu o związki z masonerią. “Le Point” uważa, że niezwykle przychylny dla Tapiego wyrok można wyjaśnić tym, że do jednej z lóż należeli przedstawiciele władzy sądowniczej decydujący w tej sprawie.

    120 tys. osób należy do lóż masońskich

    W opinii tygodnika w wielu innych sprawach na styku polityki, biznesu i wymiaru sprawiedliwości daje się zauważyć “niewidzialną rękę” masonów, choć na ogół trudno znaleźć na to dowody.[/quote]

    Odpowiedz
  • 22 stycznia 2011 o 23:59
    Permalink

    Widzę że dyskusja o lotniskach w aspekcie masonerii światowej rozwija sie na całego 😮 Mnie po przeczytaniu tego artykułu przyszło do głowy cos innego. Mamy juz 20 lat “wolnej Polski” i nie mogę wyjść z podziwu nad tym, że takich ludzi jak Adam Fularz, młodych wykształconych za zachodzie i inaczej patrzących w przyszłość, jest tak niewielu. Przez te 20 lat mogliśmy wykształcić cała armię świetnie przygotowanych do modernizacji Polski ludzi, mogliśmy przygotować kadry dla administracji itd. Niestety naszą cała energię pożerają wojny polsko-polskie, głupkowata polityka, nienawiść oraz dyskusje o masonach i cyklistach.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.