Monday, Oct 15th

Last update08:21:30 PM GMT

RSS
You are here Koszalin Opinie W Polsce działa tylko 12 portów lotniczych

W Polsce działa tylko 12 portów lotniczych

Email Drukuj PDF
Jetstream J32

Rekatywacja lotniska w Koszalinie wciąż wywołuje dyskusje, w których często więcej jest emocji niz racjonalnych argumentów. Prasa szczecińska spekuluje, czy taka inwestycja w ogóle ma sens, skoro istnieje lotnisko w Goleniowie, które nie jest wykorzystywane w stu procentach, w Koszalinie zaś starania władz traktowane są z pewnym niedowierzaniem, dotyczącym głównie możliwości pozyskania pieniędzy. W tej sytuacji warto posłuchać, co na ten temat mają do powiedzenia niezależni eksperci, wolni od lokalnych obciążeń i konfliktów. Jednym z nich jest Adam Fularz, niezależny ekspert i analityk specjalizujący się w ekonomice miejskiej i regionalnej. Ten zaledwie 26-letni naukowiec i ekonomista, posługujący się pięcioma językami, absolwent kilku renomowanych uczelni europejskich (notka o autorze u dołu artykułu), jest przedstawicielem nowego pokolenia menedżerów polskiej gospodarki - otwartego, zdeterminowanego na szybką modernizację Polski, pozbawionego kompleksów wobec Europy.

Artykuł Adama Fularza ukazuje obecną mizerię polskiego transportu lotniczego i postuluje to, co Koszalin wyartykułował już dobrych kilka lat temu - potrzebę uruchomienia lokalnych lotnisk pasażerskich, które nie tylko nie będą konkurować z lotniskami regionalnymi, takimi jak Goleniów, ale wręcz wzmocnią ich znaczenie. Autor postuluje zagospodarowanie lotnisk powojskowych, a koszt ich przystosowania ocenia, jako porównywalny z wybudowaniem zaledwie ok. 15 km autostrady. "Niewielkim nakładem środków inwestycyjnych można zbudować system o prędkości handlowej podróży równej osiągom kolei wysokich prędkości, w tym popularnym w wielu krajach pociągom TGV czy ICE" - ocenia autor.

W POLSCE DZIAŁA TYLKO 12 PORTÓW LOTNICZYCH - cały artykuł

Adam Fularz prowadzi swój blog na Salon24.

Adam FULARZ, edukację odbył w RFN (European University Viadrina) i we Francji (Université de Metz). Studiował International Business Administration (Internationale Betriebswirtschaftslehre) oraz Sciences de Gestion. Praktykę zawodową odbył w Międzynarodowej Unii Kolei (International Union of Railways, Union Int. des Chemins de fer, Paris), gdzie pracował nad raportem o wpływie dyrketyw Unii Europejskiej na rynki kolejowe (Report in the impact of EU Directives in the Central and Eastern European Countries).

Naukowo specjalizuje się w restrukturyzacji przedsiębiorstw kolejowych i posiada dorobek naukowy w tym zakresie. Pracę dyplomową (tytuł Maître des Sciences de Gestion) obronił na Université de Metz w 2002 roku. Tytułem pracy dyplomowej była aplikacja dyrektyw europejskich i konkurencyjność na kolejach w krajach Europy Środkowo- Wschodniej - tytuł oryginalny « L'application des Directives Européennes et la compétitivité des entreprises ferroviaires des Pays d’Europe Centrale et Occidentale (PECO) ». Kolejny dyplom (Dip. Kfm.) uzyskał na Uniwersytecie Europejskim Viadrina w 2005 roku pisząc pracę o mechanizmach konkurencji na kolejach.

Adam Fularz mówi biegle po angielsku, niemiecku, francusku, nieco słabiej po hiszpańsku i rosyjsku. Jego hobby to dalekie podróże i gra na instrumentach perkusyjnych. Kawaler, wiek 26 lat. Aktualnie przebywa w Wielkiej Brytanii. Zajmuje się teorią regulacji rynków, zawodnością rynków, ekonomiką miejską i regionalną. Sam określa się, jako wolnorynkowiec, ekonomista szkoły ordoliberalnej, obyczajowy socliberał. Motto: "Uparcie odmawiają studiowania ekonomii i odrzucają miażdżącą krytykę programów socjalistycznych przez ekonomistów, gdyż w ich oczach ekonomia będąca teorią abstrakcyjną, jest zwykłym nonsensem" (L. von Mises, Mentalność antykapitalistyczna).

Serdecznie dziękujemy panu Adamowi Fularzowi za wyrażenie zgody na przedruk artykułu.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież