Potencjalne nowe regionalne porty lotnicze w Polsce (j. angielski)

Drukuj
Koszalin-Zegrze

Artykuł Adama Fularza, niezależnego eksperta i analityka transportu, dostępny tylko w wersji angielskiej (autor publikuje w czasopismach zagranicznych), omawia potencjalne możliwości wykorzystania lotnisk powojskowych w Polsce dla rozwoju komunikacji lotniczej. Wśród wymienianych lokalizacji, znajduje się lotnisko w Zegrzu Pomorskim. Według autora Koszalin "jest już dość zaawansowany w jego próbach ożywienia jego regionalnego portu lotniczego" (Koszalin is already quite advanced in its attempts to revive its regional airport...), podczas gdy np. w Słupsku "brak know-how (wiedzy - dop. red.), aby wskrzesić swoje lotnisko" (Slupsk lacks know-how to revive its airport...).

Adam Fularz zwraca również uwagę na potrzebę nowych regulacji prawnych, umożliwiających swobodny rozwój małych, lokalnych portów lotniczych i likwidację wielu biurokratycznych przeszkód.

POTENCJALNE NOWE REGIONALNE PORTY LOTNICZE W POLSCE (angielski) - cały artykuł

Adam Fularz prowadzi swój blog na Salon24.

Adam FULARZ, edukację odbył w RFN (European University Viadrina) i we Francji (Université de Metz). Studiował International Business Administration (Internationale Betriebswirtschaftslehre) oraz Sciences de Gestion. Praktykę zawodową odbył w Międzynarodowej Unii Kolei (International Union of Railways, Union Int. des Chemins de fer, Paris), gdzie pracował nad raportem o wpływie dyrketyw Unii Europejskiej na rynki kolejowe (Report in the impact of EU Directives in the Central and Eastern European Countries).

Naukowo specjalizuje się w restrukturyzacji przedsiębiorstw kolejowych i posiada dorobek naukowy w tym zakresie. Pracę dyplomową (tytuł Maître des Sciences de Gestion) obronił na Université de Metz w 2002 roku. Tytułem pracy dyplomowej była aplikacja dyrektyw europejskich i konkurencyjność na kolejach w krajach Europy Środkowo- Wschodniej - tytuł oryginalny « L'application des Directives Européennes et la compétitivité des entreprises ferroviaires des Pays d’Europe Centrale et Occidentale (PECO) ». Kolejny dyplom (Dip. Kfm.) uzyskał na Uniwersytecie Europejskim Viadrina w 2005 roku pisząc pracę o mechanizmach konkurencji na kolejach.

Adam Fularz mówi biegle po angielsku, niemiecku, francusku, nieco słabiej po hiszpańsku i rosyjsku. Jego hobby to dalekie podróże i gra na instrumentach perkusyjnych. Kawaler, wiek 26 lat. Aktualnie przebywa w Wielkiej Brytanii. Zajmuje się teorią regulacji rynków, zawodnością rynków, ekonomiką miejską i regionalną. Sam określa się, jako wolnorynkowiec, ekonomista szkoły ordoliberalnej, obyczajowy socliberał. Motto: "Uparcie odmawiają studiowania ekonomii i odrzucają miażdżącą krytykę programów socjalistycznych przez ekonomistów, gdyż w ich oczach ekonomia będąca teorią abstrakcyjną, jest zwykłym nonsensem" (L. von Mises, Mentalność antykapitalistyczna).

Serdecznie dziękujemy panu Adamowi Fularzowi za wyrażenie zgody na przedruk artykułu.