Ruszyli!

Foto 1W środę 7 kwietnia ruszyła budowa zewnętrznego pierścienia drogowego Koszalina, nazywanego też ringiem koszalińskim. Pierwszy odcinek – od skrzyżowania Gnieźnieńskiej z 4 Marca, do Połczyńskiej i Słowiańskiej – będzie miał długość około kilometra i jezdnię 7-metrowej szerokości z chodnikiem i ścieżką rowerową. Wartość robót wyniesie prawie 15 mln złotych, a zakończenie odcinka przewidziano na koniec 2011 roku. Budowę zainaugurowali w obecności licznie zgromadzonych dziennikarzy, wiceprezydent Andrzej Jakubowski i Andrzej Zubrzycki, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Foto 2W środę ulica Gnieźnieńska okolicach skrzyżowania z 4 Marca wyglądała jak po przejściu tsunami. Huk pił łańcuchowych, warkot koparek i innego sprzętu budowlanego zlewał się w jedną budowlaną kakofonię. Zwalone drzewa, powyrywane krawężniki, poprzewracane słupy instalacji sygnalizacyjnej. Chaos był jednak pozorny, po przyjrzeniu się można było stwierdzić, że na plac budowy weszło kilka ekip różnych specjalności, a całość jest dobrze skoordynowana. Budowa drogi, to wbrew nazwie nie tylko sama droga, ale towarzyszące instalacje – kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągowa, elektryczna, telekomunikacyjna i gazowa. Dochodzi do tego przebudowa newralgicznego odcinka samej ulicy Gnieźnieńskiej w okolicach skrzyżowania z 4 Marca.

RAPORT: ZEWNĘTRZNY PIERŚCIEŃ DROGOWY KOSZALINA

Foto 3Pruszków w Koszalinie! Ta wiadomość od rana obiegła Koszalin, przekazywana przez kierowców przejeżdżających ulicą Gnieźnieńską, zaskoczonych widokiem wielu samochodów z rejestracją WPR i napisami Pruszków na drzwiach. Szybko okazało się jednak, że do Koszalina zjechała najbardziej wartościowa część Pruszkowa, czyli firma STRABAG, z której Pruszków może być dumny. Jedna z największych firm budowlanych Europy, lider na rynku niemieckim i austriackim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce firma działa od 1985 roku i zatrudnia około 5000 osób. STRABAG projektuje i buduje dosłownie wszystko: budynki, obiekty przemysłowe, drogi, mosty, autostrady, linie kolejowe, lotniska, elektrownie wodne i oczyszczalniach ścieków. STRABAG wygrał przetarg, stając w szranki z sześcioma innymi firmami.

Foto 4Dotąd w Koszalinie realizowano duże inwestycje prywatne (głównie sklepy wielkopowierzchniowe) lub wspólne – komunalne, rządowe i unijne – inwestycje o charakterze usługowym (hala widowiskowa). Budowa ringu otwiera realizację najbardziej wartościowych projektów unijnych – tzw. inwestycji twardych, wzbogacających miasto w trwałą infrastrukturę komunalną i tworzących nowe możliwości rozwoju w perspektywie historycznej. Po przyłączeniu Jamna i Łabusza, zewnętrzny pierścień drogowy jest drugim co do ważności wydarzeniem, które będzie miało wpływ na zmianę charakteru miasta i kierunki rozwoju w następnych dziesięcioleciach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.