Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Czym żyje Koszalin - aktualne wydarzenia, bieżące dyskusje, ciekawostki, galerie fotograficzne.

Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Enzo » 23 Lip 2013, 13:50

Nie ma szans na to, żeby równolegle powstały dwie drogi: S6 i S 11. Trzeba wybierać priorytety. Która droga powinna mieć pierwszeństwo z punktu widzenia Koszalina i Pomorza środkowego?
Enzo
 

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Krzysztof » 23 Lip 2013, 14:22

Wątek o drogach już jest, ale chcecie sobie pogadać tutaj, to proszę bardzo. Podaję link do wątku o drogach w dziale Koszalin - Gospodarka

http://koszalin7.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=562
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 796
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez donpierdo » 23 Lip 2013, 15:06

Odpowiedź jest prosta. Ważniejsza jest droga S-11, która łączy nas z Polską i daje szansę na rozwój gospodarczy, ale priorytet uzyska droga S-6, polski odcinek drogi, która łączy Berlin z ich rosyjskimi przyjaciółmi z Königsberga czyli Kaliningradu. Nasz Wielki Niemiecki Brat, który to wszystko finansuje (włącznie z "nagłaśnianiem" sprawy w swoich mediach w Polsce) tak zdecydował i nie ma już żadnego odwołania, wszelka więc dyskusja na ten temat jest jałowa z definicji.
Awatar użytkownika
donpierdo
 
Posty: 136
Dołączenie: 26 Lip 2009, 07:55

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez asfalt » 23 Lip 2013, 19:26

Ja chcialbym droge do Krakowa a nie do Krolewca. Do Gdanska i dalej do Krolewca dojade przez Slupsk i przez Bytow.
asfalt
 

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez ZbychMa » 23 Lip 2013, 19:29

Pomorze ma być połączone z Polską cienką niteczką zwykłej drogi, tak żebyśmy dosłownie wisieli na jednym włosku. Szczecin buduje drogę szybkiego ruchu na południe (S3), Gdańsk ma autostradę na południe (A1) i równolegle buduje drogę szybkiego ruchu na południe (S7), a Koszalin i Pomorze środkowe są odcięci praktycznie od ojczyzny. No, chyba że za ojczyznę uznamy Reich, co pewnie ucieszyłoby wielu ludzików w Koszalinie z kręgów wiadomo jakich.
ZbychMa
 

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Mech » 23 Lip 2013, 20:21

Niemcy rure gazową połozyli na dnie morza bo nie chcieli żeby szła przez Polskę to niech sobie teraz qrwa most zbudują przez Bałtyk do Kaliningradu ...,. nam potrzebna jest droga do Polski
Mech
 

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez lobo3 » 24 Lip 2013, 07:22

Berlinka, czyli przedwojenna autostrada Berlin-Gdańsk-Królewiec, planowana za republiki weimarskiej, realizowana przez Hitlera od 1933 roku, szła z dwóch kierunków, od zachodu (w 1936 roku wybudowano odcinek Berlin-Szczecin) i od wschodu (w 1938 roku wybudowano odcinek Królewiec-Elbląg), w czasie wojny tymczasowo sklejana improwizowanymi odcinkami istniejących dróg (odcinek Człuchów-Elbląg zrealizowany w 1940 roku pod potrzeby wojny z Rosją). Była jedną z przyczyn wojny, ponieważ to właśnie ona miała przecinać tzw. korytarz polski na Pomorzu i wtedy wynikła sprawa tzw. eksterytorialnej autostrady przez terytorium Polski. Polską się nie zgodziła, co Hitler wykorzystał jako jeden z pretekstów do wojny. Michał Tusk, syn obecnego premiera, jeszcze jako dziennikarz Gazety Wyborczej, nazwał Berlinkę "bękartem wojny", "niechcianym spadkiem po Hitlerze" (Berlinka - bękart wojny), w publicystyce często też używa się określenia "autostrada wojny".

Zmodernizowana na ekspresową droga S6 będzie polskim odcinkiem Berlinki, która w części pomorskiej przebiegać będzie po prostu bardziej na północ (ok. 50-60km) niż zakładano pierwotnie - nie przez Chociwel-Barwice-Bytów, ale przez Goleniów-Koszalin-Słupsk zahaczając przy okazji o Kołobrzeg, w którym poważny odsetek kuracjuszy stanowią Niemcy, a za pieniądze Unii wybudowano niedawno marinę wraz z zapleczem rekreacyjnym i rozrywkowym głównie dla jachtów przypływających z Niemiec. Warto pamiętać, że Berlinka jest w 1/3 wybudowana, od zachodu jest to niemiecka autostrada 11 (w polskiej części A6), od wschodu w polskiej części jest to droga szybkiego ruchu S22 (od Elbląga do granicy w Grzechotkach).

Nie znaczy to, że jestem przeciwnikiem budowy Berlinki, znaczy to tylko tyle, że skoro musimy wybierać priorytety w czasach trudnej i kosztownej modernizacji Polski (kosztownej również w sensie społecznym), to bez wątpienia w interesie polskim bardziej leży realizacja drogi S11, która ściślej wiąże Pomorze z Polską i tworzy świetne warunki rozwoju gospodarczego, niż drogi S6, która w większym stopniu jest w interesie Niemiec i Rosji niż Polski.


Mapka z Gazety Wyborczej ukazujące kolejne etapy budowy Berlinki
Image

Berlinka rozdzielona przez terytorium Polski (Wikipedia)
Image

Obecne nazwy zrealizowanych odcinków Berlinki (Wikipedia)
Image
Awatar użytkownika
lobo3
 
Posty: 313
Dołączenie: 20 Cze 2009, 11:14

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Pipermint » 24 Lip 2013, 10:39

W Wikipedii polskiej, hasło "Droga ekspresowa S22" jest następująca uwaga:

W Narodowym Planie Rozwoju z 2005 roku pojawiła się informacja o projektowaniu drogi ekspresowej S22 na trasie Elbląg – Gorzów Wielkopolski jako uzupełnienia istniejącej sieci dróg ekspresowych oraz zrównoważenia regionalnego tej sieci. Droga ta planowana była do realizacji po 2013 roku. W takim wypadku S22 miałaby o ok. 320 km więcej.

Gdyby do tego doszło, będą dwie Berlinki, jedna północnym traktem (Berlin-Szczecin-Gdańsk-Elbląg-Kaliningrad) druga południowym (Berlin-Gorzów Wielkopolski-Człuchów-Elbląg-Kaliningrad). Odcinkiem wspólnym dla tych dwóch dróg będzie odcinek Elbląg-Kaliningrad.

Źródło: Wikipedia / Harmonogram budowy autostrad i dróg ekspresowych na lata 2007-2013
Awatar użytkownika
Pipermint
 
Posty: 78
Dołączenie: 26 Cze 2009, 10:58
Miejscowość: Koszalin

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Andrzej Hozler » 25 Lip 2013, 22:17

Dokończenie Berlinki, "autostrady wojny" dokona się rękami Polaków, częściowo za pieniądze unijne należne Polsce. Polska już nie prowadzi polityki zagranicznej, dlatego Niemcy robią w Polsce co chcą. Najpierw zbudowali omijający Polskę Gazociąg Północny po dnie Bałtyku i przy okazji zablokowali port w Świnoujściu dla jednostek o większym zanurzeniu, przy całkowitej bierności strony polskiej, teraz dokończą sobie Berlinkę, która była jedną z oficjalnych przyczyn bandyckiej napaści na Polskę we wrześniu 1939 roku. Polska dyplomacja milczy, Niemcy uruchomili swój aparat propagandowy w Polsce, wszyscy udają, że nie wiedzą o co tutaj chodzi. Oczywiście, nie możemy blokować Niemcom drogi na wschód, a Rosjanom na zachód (choć w tym względzie mamy złe doświadczenia: rozbiory czy pakt Ribbentrop-Mołotow), chodzi o to, że za zgodę na dokończenie Berlinki powinniśmy uzyskać jakieś koncesje, korzyści czy gwarancje. Wyobrażam to sobie tak:

1. Budowę drogi w 1/3 finansują solidarnie Niemcy, Rosja i Polska. Z tego tytułu, Niemcy i Rosja nie posiadają oczywiście żadnych praw własności czy jurysdykcji w odniesieniu do polskiego odcinka Berlinki.
2. Na budowę drogi tzn. dokończenie Berlinki nie mogą być wykorzystane środki unijne przyznane Polsce. W ten sposób zaoszczędzimy ogromne kwoty, które będzie można przeznaczyć na budowę np. drogi ekspresowej S11.
3. Za gest dobrej woli Polska otrzymuje koncesje, np.: korzyści z Gazociągu Północnego (tani gaz z Rosji via Niemcy) czy też możliwość uzyskania pakietów większościowych w spółkach-córkach prasowych koncernów zagranicznych działających na terenie Polski. Podaję przykłady, ale propozycje mogą dotyczyć innych dziedzin gospodarki, np. sektora bankowego, czyli tych wszystkich, które powinny być polonizowane w celu odzyskania względnej niezależności gospodarczej przez Polskę.

Wydaje się, że w tym kierunku prowadziłaby działania przedwojenna dyplomacja polska, takie kroki prawdopodobnie podjąłby marszałek Piłsudski. Za każde zbliżenie niemiecko-rosyjskie, dokonujące się kosztem Polski, powinniśmy otrzymać odpowiednie gwarancje i korzyści - to była żelazna zasada przedwojennej polityki zagranicznej Polski. Tak postępuje państwo poważne, posiadające myślące w kategoriach państwowych i narodowych elity, tak nie postąpi jednak współczesna III Rzeczypospolita, ze swą miałką, wyalienowaną i zwasalizowaną wobec zagranicy elitą.
Awatar użytkownika
Andrzej Hozler
 
Posty: 85
Dołączenie: 11 Paź 2009, 23:42

Re: Drogi ekspresowe : S6 czy S11

Postprzez Krzysztof » 08 Sie 2013, 08:59

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej poinformowało koszaliński ratusz, że drogi ekspresowe nr S6 i S11 zostały w całości ujęte w projekcie Rozporządzenia Unii Europejskiej (UE). Chodzi o sprawę przyjęcia nowych wytycznych wspólnotowych w zakresie rozwoju sieci TEN-T w nadchodzącej perspektywie finansowej UE na lata 2014–2020. Projekt w najbliższych miesiącach będzie podlegał głosowaniu w Parlamencie Europejskim. TEN-T (transeuropejska sieć transportowa) to program unijny dotyczący sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych, który za cel ma utworzenie jednolitego obszaru transportu w Europie.

Najpierw była uchwała Rady Gospodarczej w Koszalinie. Teraz Maciej Jankowski, podsekretarz stanu resortu Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, odpowiedział na pismo prezydenta Koszalina w sprawie wpisania do transeuropejskiej sieci transportowej dróg krajowych nr 6 i nr 11, planowanych do realizacji jako drogi ekspresowe S6 i S11.

Źródło: 24Kurier.pl (http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Regi ... ekspresowe)
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 796
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Następna

Powróć do Koszalin - Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron