Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Czym żyje Koszalin - aktualne wydarzenia, bieżące dyskusje, ciekawostki, galerie fotograficzne.

Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez lobo3 » 26 Paź 2013, 21:29

...czyli ci wspaniali Koszalinianie w swych szalejących gruchotach. W Koszalinie coraz częściej można napotkać pięknie odrestaurowane stare samochody, zabytki techniki samochodowej, oryginalne pojazdy, niekiedy jeżdżące dziwadła. Wciąż użytkowane są maluchy, trabanty, pojawiły się też Warszawy i Syrenki. Można też spotkać kultowego Volkwagena Ogórka, stare motocykle (SHL, Junak), a także stare pojazdy wojskowe.
Spróbujmy to wszystko zebrać w jednym wątku.
Awatar użytkownika
lobo3
 
Posty: 313
Dołączenie: 20 Cze 2009, 11:14

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez donpierdo » 27 Paź 2013, 09:27

Pięknie odrestaurowany model Warszawy 223 w najczęściej produkowanym kolorze (kto jeszcze pamięta kolory Warszaw?) - jasnoszarym, czasami określanym jako popielaty (od koloru popiołu). Samochód jest wynajmowany na uroczystości ślubne (w rewanżu za pokazanie samochodu w środku podaję numer telefonu - 666 569 380), ale właściciel, bardzo sympatyczny i wesoły człowiek, jeździ też sobie nim na zakupy. Kierowcy Pegueotów, Fordów, Fiatów, Oplów, Citroenów, Toyot i reszty blach na kółkach, patrzą na Warszawę z zazdrością. :D Bardzo sympatycznie reagują przechodnie (O! stara poczciwa Warszawa!).

Fajny opis Warszawy 223 zrobił Flavi, nie muszę się więc wysilac i przeklejam jego info.
Samochód FSO Warszawa, model 223, na numerach koszalińskich, nadwozie sedan w kolorze popielatym. Pierwszy w powojennej Polsce samochód produkowany seryjnie, na licencji radzieckiej Pabiedy, która według znawców była kopią amerykańskiego Forda. Ten model posiada nadwozie sedan, wcześniejsze serie miały charakterystyczną garbatą wersję fastback. Na bazie poczciwej Warszawy powstały nasze pierwsze samochody dostawcze Żuk, Nysa, Tarpan. Ciekawostką jest, że model 223 miał początkowo oznaczenie 203, jednak na skutek protestu firmy Peugeot, która miała zastrzeżone stosowanie trzycyfrowych oznaczeń z zerem w środku, musiał zmienić numerację.

Warszawa 223 ma silnik górnozaworowy (klasyczna Warszawa M-20 miała dolnozaworowy), czterocylindrowy, rzędowy o pojemności 2120 cm3 i mocy 70 KM. Prędkość maksymalna 130 km/h. Skrzynie były 3-biegowe (w modelu M-20 wyłącznie takie) lub nowsze 4-biegowe. Do 100 km/h rozpędzała się w 30 sekund czyli pół minuty :D

Image
Image
Ostatnio edytowany przez donpierdo, 27 Paź 2013, 09:39, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
donpierdo
 
Posty: 136
Dołączenie: 26 Lip 2009, 07:55

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez donpierdo » 27 Paź 2013, 09:28

Oryginalna tablica rozdzielcza oraz klamka regulacji kanapy przedniej. Kanapy, bo Warszawa nie miała foteli, ale kanapy przednia i tylną. Zwraca uwagę dźwignia zmiany biegów przy kolumnie kierownicy. Z lewej strony kolumny jest dźwigienka zmiany migaczy (porównajcie to z dzisiejszymi przekręcanymi, wciskanymi i innymi cudeńkami).

Image
Image
Ostatnio edytowany przez donpierdo 27 Paź 2013, 09:52, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
donpierdo
 
Posty: 136
Dołączenie: 26 Lip 2009, 07:55

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez donpierdo » 27 Paź 2013, 09:29

Stary klasyczny silnik Warszawy (S-21) i kopułka rozdzielacza zapłonu (wie ktoś jeszcze co to jest?). Duża chłodnica z przodu, duży talerz filtru powietrza, pod nim gaźnik, do ścianki (obok akumulatora) przymocowana jest cewka zapłonowa. Akumulator współczesny, w czasach świetności Warszawki wyglądały one trochę inaczej.

Image
Image
Awatar użytkownika
donpierdo
 
Posty: 136
Dołączenie: 26 Lip 2009, 07:55

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez Driver33 » 28 Paź 2013, 01:40

Japoński motocykl Yamaha XJ900 na koszalińskich numerach rejestracyjnych. Niesamowita maszyna! Silnik 4-cylindrowy (!!!), dwuzaworowy, podwójny wałek rozrządu (DOHC), pojemność 850-890 cm3 (!), chłodzony powietrzem. Pięciobiegowa skrzynia, napęd za pomocą wałka Kardana, układ hamulcowy wyposażony w trzy tarcze (dwie z przodu, jedna z tyłu). Wyposażony w chłodnicę oleju. Duża pojemność zbiornika paliwa (22 l), podgrzewane manetki, owiewka. Produkowany w latach 1983-1994.

Image
Image
Driver33
 

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez Driver33 » 28 Paź 2013, 01:46

Niestety, nic nie wiem na temat bocznego wózka. Czy jest oryginalny "Yamahowski", czy został dorobiony. W każdym razie pasażer jedzie jak "panisko", takiego fotela to nie ma chyba nawet w Koszalinie sam prezydent.

Image
Driver33
 

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez Lesław » 29 Paź 2013, 23:03

Lincoln Town Car – to nazwa flagowej limuzyny marki Lincoln (luksusowe samochody osobowe należące do amerykańskiego koncernu Ford Motor Company). Auto stworzono na bazie znanego z filmów amerykańskich Forda Crown Victoria, użytkowanego przez policję i taksówkarzy w USA. Model używany w Koszalinie do przejazdów reprezentacyjnych (m.in. ślubnych) jest wydłużoną wersją Lincolna Town Car z kabiną pasażerską dla 6-10 osób długości 9 metrów.

Image
Lesław
 

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez alpaca789 » 30 Paź 2013, 09:48

Lesław napisał(a):Lincoln Town Car – to nazwa flagowej limuzyny marki Lincoln...[/img]


Takim albo podobnym autem w latach 90-tych jeździli po Koszalinie dwaj znani biznesmeni znani jako "królowie koszul"... :D
alpaca789
 

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez zemsta Honeckera » 30 Paź 2013, 16:40

Trampek stoi na Lutyków
zemsta Honeckera
 

Re: Pasje motoryzacyjne Koszalinian

Postprzez jadzik » 30 Paź 2013, 17:13

zemsta Honeckera napisał(a):Trampek stoi na Lutyków


już wysyłamy nasz patrol motoryzacyjny :lol: :lol:
jadzik
 

Następna

Powróć do Koszalin - Aktualności

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron