Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Rozwój miasta, inwestycje, rozbudowa. Ekonomia, gospodarka, budżet.

Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Krzysztof » 21 Cze 2011, 10:48

Mimo wielu zapewnień, że przebudowa dróg krajowych na ekspresowe jest tuż, tuż (kto jeszcze pamięta ile konferencji prasowych się odbyło na ten temat?), termin oddala się coraz bardziej. W styczniu 2011 przyjęto nowy rządowy program budowy dróg krajowych do 2015 - ma być wtedy 1500 km autostrad i ok. 1500 km dróg ekspresowych. Oznacza to, ze z planów wypadło wiele inwestycji, w tym też planowanych na Euro 2012 (np. trasa S7 do Gdańska i Krakowa miała być gotowa na Euro, a będzie dopiero w 2020 roku). W kwietniu przedstawiono nowy harmonogram robót, w którym dokonano kolejnych cięć. Przy niektórych inwestycjach w ogóle nie podano terminu, ponieważ są objęte tzw. partnerstwem publiczno-prawnym (dotyczy to strategicznych autostrad A-1 - 122 km odcinek z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic na Śląsku oraz A-2 - 120 km odcinek od Warszawy do granicy z Bialorusią). "Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że to tylko materiały analityczne, i zapewnia, że nie planuje cięć wydatków z obowiązującego teraz programu budowy dróg do 2015 r." - pisze Gazeta Wyborcza.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 799
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Krzysztof » 21 Cze 2011, 10:54

Mapka przedstawiająca orientacyjne terminy przebudowy dróg. Jak z tego widać, przebudowa drogi S6 jest planowana na rok 2027, a drogi S11 na 2034 rok.

Image
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 799
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez rider » 15 Wrz 2011, 09:47

Andrzej Kublik, Gazeta Wyborcza: Na główne inwestycje drogowe w latach 2014-20 rząd może przeznaczyć nawet połowę mniej niż w obecnym budżecie UE - przewiduje Ministerstwo Infrastruktury. Oczywiście, drogi S6 i S11 (przecinające się w Koszalinie) z planów wypadły zupełnie.

Andrzej Kublik, Rząd szykuje się na ograniczenie budowy dróg, Gazeta.pl/15 września 2011 napisał(a):
W przyjętym w styczniu programie budowy dróg na lata 2011-15 rząd postanowił, że zainwestuje 72,4 mld zł w nowe autostrady, drogi ekspresowe i obwodnice, których budowa już trwa albo rozpocznie się do 2013 r. - do końca obecnego budżetu UE. Dzięki temu do 2015 r. w Polsce powinno być około 1,5 tys. km autostrad i drugie tyle dróg ekspresowych.


Gazeta informuje równiez, że rząd przyjął priorytety na lata 2014-2020. Najważniejsze jest ukończenie:

  • drogi ekspresowej S7 z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Rabki;
  • drogi ekspresowej S8 na wylotach z Warszawy oraz między Wyszkowem i Białymstokiem (trasa S8 z Wrocławia pod Warszawę ma powstać do 2015 r.);
  • obwodnicy Warszawy, wraz z połączeniem na południu od ul. Puławskiej do Lubelskiej;
  • drogi ekspresowej S17 z Warszawy do Lublina;
  • drogi ekspresowej S5 z Poznania do Wrocławia

Powstała też lista inwestycji rezerwowych "w przypadku otrzymania większych środków" z nowego budżetu UE. Obejmuje ona budowę autostrady A18 z Legnicy do granicy z Niemcami, drogi ekspresowej S5 z Poznania przez Bydgoszcz do Grudziądza oraz budowę drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą i S19 między Lublinem a Rzeszowem.

Image

Mappka: GDDKiA, Ministerstwo Infrastruktury [za:] Gazeta.pl
rider
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Sissi » 02 Paź 2011, 09:36

Wyborcza pisze o przygotowaniu dróg na Euro 2012, ujawniając przy okazji dalsze plany z budową dróg. Artykuł Andrzeja Kublika, najlepszego chyba w Polsce dziennikarza gospodarczego, ukazuje sie tydzień przed wyborami w gazecie, która jest oskarżana o sprzyjanie rządowi. Tymczasem wymowa tego artykułu jest miażdżącą krytyką rządu.

Gazeta.pl/Andrzej Kublik/Polska bezdrożami stoi/26.09.2011 napisał(a):
Znowu stoisz w korku, kierowco, i zastanawiasz się, dlaczego w Polsce 20 lat po obaleniu komuny ciągle brakuje dobrych dróg, a w Niemczech po upadku muru berlińskiego w ciągu dekady uporali się z ich budową?


Teraz już wiemy, że większości dróg zapowiadanych na Euro 2012 nie będzie, a budowa np. wielu autostrad zakończy się co najmniej pół roku po zakończeniu mistrzostw.


Na budowę dróg w latach 2013-20 rząd chce wydać 65 mld zł, połowę tego co w obecnym budżecie UE na lata 2007-13. W rezerwie resort infrastruktury ma jeszcze inwestycje za niemal 50 mld zł, ale ich realizację uzależnia od wielkości dotacji na drogi, jakie dostaniemy w przyszłym budżecie Unii.


Image
Sissi
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez ZM » 19 Lis 2011, 00:21

W dniu 3 października 2011 roku została wydana decyzja środowiskowa dla dostosowania drogi krajowej nr 11 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Koszalin – początek obwodnicy Szczecinka. Decyzja ta określa przebieg przyszłej S11 na długości około 70 kilometrów. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wybrała na odcinku Koszalin - Grzybnica wariant VI (społeczny), który omija podlegające intensywnej urbanizacji tereny na południe od Koszalina. Na dalszym odcinku przebieg zgodny jest z wariantem V. Realizacja inwestycji planowana jest po roku 2013.

Nowa trasa będzie miała parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdą stronę (docelowo po trzy pasy ruchu w każdą stronę). Połączenie z innymi drogami będzie możliwe przez 6 węzłów drogowych, zaprojektowano 10 miejsc obsługi podróżnych. Na trasie przewidziano powstanie 59 przejść i przepustów dla zwierząt, w tym 3 dużych przejść górnych o szerokości co najmniej 50 m. i estakada o długości około 550 metrów. Poza budową drogi ekspresowej, w zakres przedsięwzięcia będzie wchodzić ponadto przebudowa odcinków istniejących dróg krzyżujących się z trasa główna oraz przebudowa kolidujących z nią sieci infrastrukturalnych nadziemnych i podziemnych.

Źródło: GDDKiA Szczecin / 05-10-2011
ZM
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Flavi » 17 Lut 2013, 09:14

GDDKiA poinformowała, że obwodnice miast będą budowane tylko jako części dróg ekspresowych i autostrad. Co to oznacza dla Koszalina? Ano, że wypadają obwodnice "szóstki" i "jedenastki". Nie ma w żadnych sprecyzowanych planach ani drogi S-11, ani S-6. Co za tym idzie odtrąbiony sukces pt. "już projektujemy obwodnice" to już tylko historyczny przedwyborczy chwyt.

Źródło: Lepszy Koszalin /Zrównoważony niedorozwój /13.02.2013
Flavi
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Bodzio » 06 Cze 2013, 07:50

Image

Źródło: Gazeta Wyborcza/ Andrzej Kublik/ Przybędzie 700 km ekspresówek. Zielone światło do przetargów/ 05.06.2013/ (http://wyborcza.pl/1,75248,14038907,Prz ... lo_do.html)
Bodzio
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Bubu » 24 Paź 2013, 10:35

W Wyborczej o obwodnicy Koszalina mówi Tadeusz Rajkiewicz, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

---------------------------------------------------------------------------
Nasze potrzeby od lat się nie zmieniają [dotyczą inwestycji na drogach S3, S6, S11 czy S10 - red]. Zabiegamy o pozyskanie pieniędzy na jak największą liczbę zadań. Wszystko zależy od tego, jak zasobny będzie nowy budżet unijny.

Mamy mocno zaawansowane prace nad budową obwodnic Szczecinka (droga S11), Wałcza (S10) czy Myśliborza (DK-26) czy Koszalina i Sianowa (S6). W załączniku [do krajowego programu budowy dróg] naszych obwodnic nie ma, ale wierzę, że kolejne dokumenty będą uwzględniały inwestycje w naszym regionie.

- S6 może zostać niebawem przekazana do realizacji, mimo że to drogi projekt. Szacujemy, że koszt zbudowania S6 od skrzyżowania z S3 za Goleniowem aż do obwodnicy Słupska, to 4,8 mld. zł. Na obwodnicę Koszalina i Sianowa mamy projekt budowlany i w przetargu wybralibyśmy wykonawcę, który tę drogę w ciągu dwóch lat zbuduje. Natomiast na część od Goleniowa do Koszalina kończymy opracowanie koncepcji programowej. Jeśli otrzymamy finansowanie na tę część, będziemy realizować tę drogę w systemie zaprojektuj i zbuduj. To oznacza, że wykonawcy - bo inwestycja będzie podzielona na odcinki - dostaną 36 miesięcy na realizację.

Cały tekst: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... z2id8NJbkv
Bubu
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Umizg » 22 Gru 2013, 16:50

Podobno ekspresówka S-3 ma wypaść z planów inwestycyjnych a w to miejsce wejdzie S-6. Szczecin dostanie padaczki ze sraczką w duecie. S-3 będzie tylko do Zierlonej Góry a miala być do Lubawki na granicy z Czechami.
Umizg
 

Re: Drogi ekspresowe S-6 i S-11

Postprzez Juzek » 23 Gru 2013, 14:40

W sobotę 21 grudnia (2013) poseł Stanisław Gawłowski i marszałek Gęblewicz dementowali że drogi s3 nie będzie - odcinek od Legnicy do Bolkowa na czeskeij granicy. Będzie. Pomimo trudności.
Juzek
 

Następna

Powróć do Koszalin - Gospodarka|Rozwój

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron