Port turystyczny w Koszalinie

Mare nostrum - nasze Morze. Nasz Bałtyk. Koszalin od 1 stycznia 2010 jest miastem morskim.

Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez Korsarz » 12 Mar 2012, 09:39

Bardzo ciekawy artykuł prof. Witolda Andruszkiewicza o budowie portu turystycznego w Koszalinie powinien stać się tematem szerszej dyskusji. Profesor przedstawia - jak sam zaznacza - zarys idei. Nie chodzi więc o konkretne techniczne rozwiązania, te zawsze się znajdą w epoce lotów kosmicznych, ale o pewną ideę.

Koszalin jako nowy port turystyki morskiej - zarys idei (http://koszalin7.pl/st/balt/baltyk_004.html)

Image
Korsarz
 

Re: Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez Krzysztof » 12 Mar 2012, 11:23

Największym rozmachem charakteryzowały się plany z okresu PRL. Przeklejam z wątku Jak przywrócić Koszalinowi śródmieście dwa wpisy Don Pierdo na ten temat.
---------------------------------------------------------------------
Źródło: mgr inż. arch. Jerzy Tõke, TUP Oddział KOSZALIN (materiały ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Koszalinie).

Image


3. Plan architekta Zdzisława Maciejewskiego z roku 1965 (MPU) po raz pierwszy zakładał małą obwodnicę o średnicy 1,5 km, którego przebieg szczegółowo wytyczyło biuro projektowe „Stolica” z Warszawy w roku 1962 – 1964 (skrzyżowania z wyspą centralną). Przy założeniu, że miasto będzie miało 120 tys. mieszkańców po raz pierwszy założono układ portowo-stoczniowy, zastosowano średnicową ulicę Zwycięstwa i całkiem inną średnicową północ – południe ulicą Modrzejewskiej, przez park, ulicą Piastowską, Batalionów Chłopskich. Drogę krajową obecnie S-6 po raz pierwszy założono ulicą Szczecińską, BOWiD i dalej za torami PKP na północy.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 796
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Re: Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez Krzysztof » 12 Mar 2012, 11:26

Drugi wpis Don Pierdo:

--------------------------------------------------------------------------------
Źródło: mgr inż. arch. Jerzy Tõke, TUP Oddział KOSZALIN (materiały ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Koszalinie).

Image

4. Plan architekta Jerzego Tõke z inżynierem ruchu Jerzym Szadkowskim (MPU) z roku 1980 jako ostatni plan ogólny zagospodarowania przestrzennego opracowany po roku 1945 zachował małą obwodnicę opracowaną przez biuro „Stolica” o średnicy 1,5 km w szczegółach opracowanych w latach osiemdziesiątych skrzyżowania z wyspą centralną, wielopoziomowe w rejonie WRN. Przy założeniu, że miasto osiągnie wielkość 180 tysięcy mieszkańców, kierunkowo 240 tys. mieszkańców z układem portowo-stoczniowym, zastosowano średnicową wschód-zachód ulicą Zwycięstwa i północ-południe ulicą Połczyńską, Szeroką, Połtawską, pomiędzy strażą pożarną a kinem, ulicą Podgrodzie i ulicą Młyńską. Drogę krajową S-6 poprowadzono zgodnie z planem trzecim z roku 1965, wprowadzono nowy przebieg drogi S-11 na granicy z gminą Świeszyno, do węzła wielopoziomowego przy ul. Szczecińskiej, jako węzeł S-11 z S-6, co pozwoliło przekształcić układ obwodnicowo – promienisty w układ pasmowy w kierunku południowym na Białogard, stosując
pasmo obsłużone przez ekspresową miejską (wzdłuż torów PKP), ulicą główną Połczyńską, Stawisińskiego, Pileckiego, Monte Cassino, Władysława IV, ulicą zbiorczą Połczyńską, IV Marca, Traugutta. Orląt Lwowskich, Jana Pawła II.
Po opracowaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. Koszalina w roku 1997 pod kierunkiem mgr inż. arch. Lidii Zielińskiej-Lorek z inż. komunikacji Janem Sontowskim i zmiany studium w roku 2004 pod kierunkiem mgr inż. arch. Jerzego Tõke praktycznie nie zmienia się główna geometria układu komunikacyjnego śródmieścia.
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
 
Posty: 796
Dołączenie: 26 Paź 2008, 22:18
Miejscowość: Koszalin

Re: Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez Flavi » 02 Kwi 2012, 18:47

Kajakiem do centrum miasta raczej się nie dopłynie, na moje oko przynajmniej 5 mostów i kilka progów wodnych (niedużych, ale dla kajaka wystarczających jako przeszkoda) jest na odcinku Jamno - Koszalin. Oprócz tego sąsiedztwo oczyszczalni ścieków na ostatnim odcinku, nasyp kolejowy w Koszalinie, nie mówiąc o zupełnie zarośniętym odcinku w Koszalinie, od Lasu Bukowego do Młyńskiej. Wiadomo, wszystko można zrobić, ale tu się nie opłaci skórka za wyprawkę.
Flavi
 

Re: Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez MaKo » 10 Kwi 2012, 14:06

Na terenie Skórek Dzierżęcinki w ogóle nie ma, płynie "pod ziemia", czyli w specjalnym kanale. Później przepływa pod nasypem, a dalej są stopnie betonowe. Ten odcinek w ogóle jest "nieżeglowny", ale atrakcyjny turystycznie (po doprowadzeniu do porządku), zresztą przenoszenie kajaka to też nic nowego dla kajakarzy, czasem nawet o kilka kilometrów, tutaj byłoby kilkaset metrów.
MaKo
 

Re: Port turystyczny w Koszalinie

Postprzez kajakarz » 10 Kwi 2012, 18:50

MaKo napisał(a):Na terenie Skórek Dzierżęcinki w ogóle nie ma, płynie "pod ziemia", czyli w specjalnym kanale. Później przepływa pod nasypem, a dalej są stopnie betonowe. Ten odcinek w ogóle jest "nieżeglowny", ale atrakcyjny turystycznie (po doprowadzeniu do porządku), zresztą przenoszenie kajaka to też nic nowego dla kajakarzy, czasem nawet o kilka kilometrów, tutaj byłoby kilkaset metrów.

Czytalem,ze wladze miasta chca zrobic zalew na \dzierzencince i tam wybudowac port,zamiast isc w strone morza,i tam budowac port .
kajakarz
 


Powróć do Bałtyk

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron